Tel. +371 26 10 34 35 info@albatross.lvOfiss: Rīga, Kurzemes prospekts 3
vk  latvia flag 256  russia flag 256

Audzinātāju skola

Datumi: 19.04. - 21.04.2019.

Vieta: atpūtas komplekss "Albatross", Ķesterciems, Engures pagasts, Engures novads

Cena: 70 EUR/per.
*Cenā iekļauta mācību semināra programma, materiāli, izmitināšana un ēdināšana.

Pieteikšanās, rakstot uz e-pastu info@albatross.lv un norādot dalībnieku vārdu, uzvārdu.
*Ja rēķinu nepieciešams izrakstīt uz juridisku personu, lūgums atsūtīt arī rekvizītus rēķinam.

Lieliska iespēja iegūt jaunas un noderīgas zināšanas gan tiem, kas tikai plāno sākt strādāt nometnēs, gan arī tiem, kam jau ir pieredze darbā ar bērniem nometnēs.

Nometņu audzinātāju skolas (mācību semināra) laikā dalībnieki iejutīsies reālā nometnes atmosfērā! Dalībnieki vienlaikus paši būs gan "bērni", kas atbraukuši uz īstu nometni, gan arī pieaugušie, kas teorētiskā un praktiskā ceļā iegūs jaunas zināšanas par nometņu audzinātāju darbu. Iejušanās reālā nometnes atmosfērā ļaus ne tikai labāk izprast audzinātāju darba specifiku, bet sniegs arī daudz pozitīvus iespaidus un emocijas.
Tāpat skolas laikā Jums būs iespēja uzzināt par citu nometņu audzinātāju un organizatoru pieredzi, pastāstīt savējo, iepriekš iepazīties ar iespējamiem nākotnes kolēģiem un vadītājiem.

Lekciju un praktisko nodarbību vadītāji:
- Sergejs Lapšins (Maskava, Krievija) - bērnu atpūtas speciālists ar ilggadēju pieredzi, nometņu audzinātāju darba organizācijas vadītājs Maskavas atpūtas un tūrisma aģentūrā;
- Svetlana Lapšina (Maskava, Krievija) - pedagoģiskās grupas "A2" vadītāja.

Nometņu audzinātāju skolas lekcijas un praktiskās nodarbības pamatā notiks krievu valodā.

Šī gada nometņu audzinātāju skolas programma izveidota tā, lai būtu noderīga gan jauniem dalībniekiem, neatkarīgi no pieredzes, gan arī tiem, kas jau piedalījās pagājušā gadā. Izveidojot dažādas darba formas (teorētiskās un praktiskās) atkal “iegrimsim” nometnes.
Šajā gadā galvenā nometņu audzinātāju skolas tēma būs komandas veidošana (team building): kas ir komanda un kolektīvs nometnē, kā un kāpēc jārada tādi apstākļi, lai katrs nomoetnes dalībnieks justos kā komandas loceklis, kā personība ietekmē komandu un komanda personību, vai Nometnes pedagoģiskais sastāvs ir komanda (kolektīvs) un kāpēc katram cilvēkam, bērnam un pieaugušajam, kas ir nometnē, ir svarīgi būt kādas komandas daļai.
Speciāli priekš Nometņu audzinātāju skolas šajā gadā mēs esam izveidojuši tematisko spēles modeli. Nometne mums būs kā ceļojums lielā Kuģī. Šis modelis būs saprotams un interesants, pateicoties vizualizācijai. Dalībnieki kļūs par kuģa ekipāžas locekļiem, kā arī izanalizēs katras detaļas un lomas mērķus, nozīmi un īpatnības šajā ceļojumā, tostarp arī savas; kopā ar instruktoriem izanalizēs, kas tieši nepieciešams kuģim, lai viņa ceļš kļūtu interesants, drošs, jēgpilns un noslēgtos ar mērķu sasniegšanu gan katram dalībniekam individuāli, gan visai komandai kopumā. Un arī nosaukumu šim kuģim mēs izdomāsim kopā!
Kāpēc mēs izvēlējāmies tieši šo spēles modeli Nometņu audzinātāju skolai?
Būtībā bērnu nometnē mēs visi esam viena liela un draudzīga komanda, kas sastāv no daudz nelielām komandām: bērnu, kas atrodas nometnē, komanda, nometnes audzinātāju komanda, nometnes administrācijas komanda, tehniskā personāla, pavāru un vēl daudz citu cilvēku komanda. Un, protams, neaizmirsīsim vecāku komandu, kas ar nepacietību gaida savus bērnus mājās, “krastā”.

Nometņu audzinātāju skolas galvenās tēmas darba procesā mēs noteikti apskatīsim vēl daudz citas tēmas, kas svarīgas strādājot bērnu nometnē (būtībā visas šīs tēmas ir saistītas):
- Bērna personība nometnē,
- Vecuma psiholoģijas īpatnības,
- Pedagoga (nometnes audzinātāja) personība nometnē (mērķi, profesionālās zināšanas un prasmes, profesionālā ētika, pienākumi, imidžs, autoritāte,
- Nometnes attīstības periodi (trīs galvenie nometnes periodi, to uzdevumi, īpatnības, darba formas),
- Īslaicīga bērnu kolektīva etapi un attīstības īpatnības (kā un kāpēc veidot komandu?),
- Komandas veidošanas metodes nometnes audzinātāja darbā (spēļu tehnoloģijas, novērtēšanas un analīzes metodes, komandu veidojošas darba formas, darba formas savā grupā utt.),
- Konflikti nometnē (pamatveidi un to risināšanas metodes),
- Pieaugušie nometnē – viņu lomas, mērķi, pienākumi, mijiedarbība,
- Nometnes audzinātāju darbs pārī,
- Vienotas pedagoģiskās prasības,
- Profesionālās “izdegšanas” profilaktikas metodes,
- Grupas analīze un refleksija, kas tas ir un kāpēc nepieciešams nometnē,
- Iespējamo sarežģīto situāciju analīze nometnē,
- Veselīga dzīvesveida principi nometnē,
- Drošības tehnika nometnē.
Šogad, tāpat kā pagājušā gadā, katrs dalībnieks saņems individuālo “dienasgrāmatu”, kuru aizpildīs visā apmācību laikā. Lūgums iepriekšējā gada dalībniekiem paņemt līdzi iepriekšējā gada “dienasgrāmatu”!

Nozīmīgākie pasākumi un aktivitātes Nometņu audzinātāju skolas laikā:
- Iepazīšanās ar programmu un apmācību spēles modeli,
- Iepazīšanās ar dalībniekiem, komandu izveidošana, komandu veidošana grupās,
- Praktiskie spēļu treniņi visas apmācību programmas laikā,
- Komandas veidošanas praktiskās apmācības,
- Komandu (nometnes grupu) prezentācijas,
- Tematiskās nodarbības visas apmācību programmas laikā,
- Tematiskais komandu kvests no Maskavas nometņu audzinātājiem,
- Interaktīvā deju spēle “StarTeam – Zvaigžņu komanda”,
- Konkurss “Mana mīļākā spēle”,
- Rīta pulcēšanās nometnes grupās, gatavošanās pasākumiem nometnes grupās,
- Dienas kopsavilkuma dažādās formas,
- Katru dienu – celšanas no rīta un gulētiešana pēc nometnes noteikumiem utt.